Ellert-træf 2006

Af Keld ”Kellert” Sølvsten og ”pakket ind” i rejsebeskrivelse til og fra træf

Del 1: Forberedelser og turen i ellert fra Mammen til Fakse Ladeplads.
Del 2: Træffet i Fakse Ladeplads.
Del 3: Hjem fra træf.
Del 1: Hvilken ellert, nye batterier, hvilken vej og så derud af!

Ja, jeg kunne jo fortsætte med Visti´s planlægning og timing, for der er da meget af det, der også er gældende på min tur. Jeg startede med at finde min hvide originale City S03529 frem og vaskede den grundigt. Det er en 100% original og regulær City Cabriolet med lidt ekstraudstyr blandt andet i form af askebæger(Bruges til mobiltelefon-holder, da jeg jo ikke ryger…) og Speedkit(50-55 km/t…). Dæktrykket kontrolleres og diverse små tekniske ting ordnes inden afgang. Da ellerten har fået laderen ombygget til vlies, købte jeg 3 nye batterier hos Palle og satte dem i et par uger før turen. Jeg kørte adskillige tests, for at se hvor langt jeg kunne få dem op at køre på en opladning. Det blev til flere ture rundt her i Bjerringbro-området. Rækkevidden lå på 40-50 km/opladning lidt afhængigt af hastighed og terræn. Rimeligt nok… Jeg pakkede en almindelig bærepose med lidt håndværktøj, hvis noget skulle gå i stykker. Det er faktisk ikke så meget der skal til for at kunne klare småreparationer. Nogle skruenøgler, skruetrækkere, tang, og lidt andet småtteri kan nok klare det. Jeg lod værkstedslader, donkraft, rørtang og nødgenerator blive hjemme af vægtmæssige årsager! Planen var jo sommerferie i ellerten, så det gjaldt altså ikke om at slå nogle rekorder, men at se og prøve en masse, så min pakkeliste så nogenlunde sådan ud:
    - Pose med adaptorstik og dobbeltstik.
    - Pose med forskelligt små-værktøj.
    - 1 forlængerledning.
    - 2 sæt billige walkie-talkier fra Harald Nyborg.
    - Mobiltelefonen og laderen.
    - Sovepose.
    - Letvægtstelt.
    - Liggeunderlag.
    - Taske med tøj, mv.
    - Økologiske grovvalsede havregryn, ske og dyb tallerken. (Jeg forventede der var mælk på Sjælland, men var ikke sikker…)
    - Ingen GPS, men derimod et godt gammeldags detaljeret landkort.
    - Bogen ”Overnatning i det fri 2002-2003”. Teltpladser over hele landet.
    - Bogen ” Marguerit-ruten”. Seværdigheder.
    - Digitalkamera.
    - Hvad mere er der brug for? Nej, vel?
Hjemmefra var der bestilt og betalt færge via nettet til onsdag 24/5 kl. 11:00, så det var klaret…
Nu kommer tur-beskrivelsen med en hel masse data, tider, km, og andet, som er medtaget for at du som læser selv kan regne lidt på min tur. Hvis ikke det har interesse, så bare ”overse” disse tal… Så er du advaret…
    Opvarmning mandag 9:45-10:55 41,1 kørte km.
    Opvarmning tirsdag 8:18-9:24 40,5 kørte km.
    Opvarmning tirsdag aften 38,8 kørte km.
AFGANG onsdag morgen 24/5-2006 kl. 07:30 fra Mammen nord for Bjerringbro, til Hjermind, øst om Bjerringbro og sydpå til Kongensbro. Herfra på vejen mod Århus forbi Fårvang, Svenstrup, Voldby og til Fajstrup lige før Lading.
Ankomst 08:30, 37,5 kørte km og ingen ”prikker” tilbage. Ladning fra 8:30 til 9:45 og 4 prikker kom til syne. Fin stikkontakt lige ved siden af hoveddøren, som bestyreren ikke anede var der. Men når man lider af ”Strømnarkomani”, har man jo øje for den slags. Jeg fik strømmen gratis, og det er ikke så svært, når man er positiv og køber noget i deres butik, og som en glad sidebemærkning ved kassen lige spørger efter lidt strøm. Vær beredt på at skulle forklare vedkommende det et par gange og fremvis ellerten. Husk at sige, at du allerede har fundet et stik og at du ikke engang tager for en krone strøm. Her var der i hvert fald ingen problemer. En lille gåtur ned i det nærliggende naturskønne område med marker, enge og en sø. Drik en halv liter cola, sælg flasken igen, snak med et par nysgerrige forbipasserende, tjek dæktryk og puds forruden (var jo på en tankstation alligevel…), så var den ladetid gået.
Nå, skulle jo gerne nå færgen klokken 11:00 og skal være der et kvarter før, så jeg måtte hellere afsted.
9:45 afgang Fajstrup med 4 ”prikker” ud af 12 på ”tanken” og gennem Lading, Sabro, Tilst og den lige vej ned mod havnen. De 4 prikker forsvandt forbavsende hurtigt og topfarten blev mindre på vej mod Århus Havn. Men heldigvis er det så snedigt indrettet, at færger og havne som regel ligger ved noget vand og vandet ligger for foden af bakken, så jeg var så heldig at kunne trille det meste af vejen ned gennem Århus for næsten tom ”tank”. Der blev stort set kun brugt lidt strøm på at dytte efter de stor-måbende Århusianere og lidt til lyset. Efter 19 km fra Fajstrup ankom jeg til Århus Havn 10:30. Jeg mængede mig med nogle gamle BSA og Triumph motorcykler, som også skulle med færgen, og regnede ikke med at der var nogen, der opdagede mig. Jeg tog grueligt fejl. De glemte alt om deres fine nypolerede veteranmotorcykler med originale dele og på historisk korrekte nummerplader, da de så mig… Da det blev min tur ved lugen, var det lige før hende den søde ekspedient faldt ned af stolen af befippelse over en ellert. Jeg forsøgte dog at berolige hende med et ”Bare vent til i morgen, der kommer Carsten fra Randers i hans røde”, men det hjalp vist ikke…
Turen koster 195,- (incl. Strøm) for motorcykel med 1 passager. Var jeg fører eller passager(?). Vi kom på Århus – Kalundborg færgen i god tid, da ellerter (og andre motorcykler) kommer på nederste vogndæk og er noget af det første, der kommer på færgen. Knapt har man fået parkeret og trukket håndbremsen, inden søgningen begynder på STIKKONTAKT. Jeg holdt på nederste vogndæk på Mette Mols, 1/3 fra forenden og der var da nogle fine el-skabe og nogle kraft-stik med et dæksel, der skal drejes lidt og så kun 4(?) ben i og ikke 5, som jeg jo havde taget adaptorer med til… Typisk! Jeg overvejede i et splitsekund om vi skulle prøve lygtepælsmetoden med et par strikkepinde, men da sådan en færge garanteret har en rimelig god stelforbindelse (jern og atter jern overalt) gik jeg hurtigt fra tanken igen… Jeg indfangede en af de der folk med walkie-talkier, høreværn og sikkerhedssko der ikke lavede noget alligevel og spurgte efter en stikkontakt. Jeg fortalte ham, at jeg var blevet lovet strøm under overfarten. Han låste en dør op til et lille værkstedsrum i færgens venstre side og viste mig en stikkontakt. Fint! Forlængerledningen blev rullet ud under og mellem busser og sættevogne, da jeg jo holdt i midten af færgen. De der jerndøre de har på sådan nogle færger passer bare forfærdeligt godt, så jeg kunne ikke lukke døren. Mens jeg gik ovenpå håbede jeg bare, at der ikke ville opstå brand ombord på denne overfart… Efter 2,5 timers overfart, en frokost, 2 læste aviser, talrige SMS´er med Carsten, et toiletbesøg og 6 opladede prikker, ankom vi til Kalundborg ca. 13:30.
Turen gik nu ind på Sjælland og sydpå til vikingeborgen Trelleborg, som jeg ville se. Jeg nåede nu ikke længere end til Gørlev efter 19,6 km kl. 13:50. Der var en prik tilbage, så jeg havde lidt at gøre med for at finde en ladeplads. Men det var nu næsten for nemt. En ubemandet OK-tank midt i byen med en stikkontakt ved en eltavle lige bag det store pris-skilt, blev næste ladeplads. Der var fin plads til ellerten mellem et par små træer i det ene hjørne af pladsen. Der var ingen at spørge, så man kan jo ikke få nej…
Efter den lille og dyre frokost på færgen, gik købmand Keld på spion-jagt efter mad i de nærliggende butikker. Det blev til besøg i Super Brugsen, Fakta, Rema1000, for at få tiden til at gå. Efter ca. 1,5 time gik turen igen sydpå ad den mindre vej mod Trelleborg.
Efter 21,8 km kl. 16:20 ankomst til et meget tomt Trelleborg. Der er jo en teltplads bag museet, som jeg havde tænkt at overnatte på. Stikkontakt ved hoveddøren, lidt provokerende, men kunne bruges hvis jeg ikke kunne finde andet. Men jo! Kraftstik rundt om hjørnet, men jeg tog et almindeligt stik ved nogle værksteder. Ingen at spørge, stadig intet nej… Efter at have ryddet det værste affald fra ellerten i en nærstående skraldespand og at have set Trelleborg i skiftevis byger og sol, besluttede jeg mig for først på aftenen at køre videre. Ellerten var næsten ladet helt op, så den var fin. Der var jo også stadig et godt stykke til Fakse Ladeplads…
Jeg kørte ned mod Næstved, over en masse små veje og landsbyer tværs over gennem Fuglebjerg i håb om at kunne nå Flemming Poulsen i Næstved, men ellerten var ved at blive træt, så jeg stræbte efter en teltplads, som skulle ligge ved Susåen i en skov. Det var så nok det mest spændende tidspunkt på hele turen, når en jyde i en ”Randers-bør” er faret vild en mørk aften i en næsten flad ellert i regnvejr på Sjælland og ikke kan finde teltpladsen… MEN: til sidst lykkedes det dog at finde den og i silende regn med lommelygten gennemsøgte jeg den på pladsen værende toiletbygning i håb om at finde noget strøm. Der var 2 toiletter og en håndvask, men jeg kunne ikke finde noget strøm! Det nærmeste hus blev offer for en gang strøm og en letsindig sjællænder lukkede op, da en regnvåd jyde bankede på og spurgte efter strøm. ”Ja, men det skal du betale for!” Var svaret og jeg lovede at putte en stor mønt i postkassen inden jeg kørte igen.
En nat i regnvejr og i et vådt telt var gennemført, og da jeg vågnede næste morgen var der solskin over engen ved Susåen. Da jeg gik op til toiletbygningen inden afgang, opdagede jeg 2 stikkontakter på bagsiden af hytten til barbermaskiner.
Flot!
Nå, videre! Det gælder ellert-træf, det her. Afgang 09:50 og efter 15,8 km og garanteret ikke den korteste vej gennem Næstved Centrum fandt jeg nogle frugt-navne på vejskiltene. Så må Figenvej da være her et sted. Her i Jylland har vi de ulige husnumre på den ene side af gaden og de lige numre på den anden side. Jeg forventede da at Sjælland var mindst lige så civiliseret, så overraskelsen var MEGET STOR, da det gik op for mig at Figenvej 66 ligger mellem 65 og 67 (???). Jeg var lidt i tvivl om det var det rigtige hus, men med en byggestrømstavle ved garagen og en gammel mini-el i haven, kunne det ikke være helt galt. Omkring kl. 10:30 var jeg hos Flemming og konfererede med fruen, som kunne fortælle, at hun ikke forventede at se ham de næste dage…
Herefter gik turen videre mod Fakse, men efter 22,5 km blev Rønnede næste ladeplads kl. 11:14. Den ubemandede tankstation først for i byen var ikke noget hit, da der ganske vist ikke var nogen at spørge, men endnu værre var, at der ikke var nogen stikkontakter !
Der var heldigvis også en Shell-tank og en OK/DK-tank med pølsevogn ved siden af. Ved ”Puslepladsen” bag tanken er støvsugeren sat i med et rødt kraftstik, men ovenpå er der jo også et almindeligt 230V stik. Hende den søde og (som sædvanligt) forskrækkede fik lige en 10´er uden om kassen, og så var den i orden! Den obligatoriske 0,5 liters cola blev drukket og en lur på græsplænen uden for det nærliggende meget tomme rådhus, gør altid godt.
Afgang Rønnede 12:30, så en time og et kvarter blev det til. Videre til Fakse, og heldigvis er det igen så heldigt at det går nedad til vandet og dermed også Fakse Ladeplads. Det sidste stykke vej fra Rønnede og til Fakse Ladeplads gik fint, for enten gik det ned af bakke eller der var medvind! Campingpladsen blev hurtigt fundet, og træffet kunne begynde!

Del 2: Fakse Ladeplads Camping var rammen om dette års træf, og det var da også en ganske hyggelig campingplads. Hytten vi havde lejet lå lige ved siden af vores plads til ellerterne. Det var også tæt på HQ(HeadQuarter/Hovedkvarteret), som bestod af arrangørernes campingvogn med fortelt. I løbet af torsdagen ankom deltagerne, de fleste med ellerter. Vejret var jo ikke så godt som vi kender det i Jylland, for der er vist problemer med Sjællands forbindelse til vejr-guderne. Det var lidt byge-vejr, og det resulterede da også en spontan ellert-reparation i HQ´s fortelt.
Aftensmad

Som sædvanligt var der ikke så mange program-punkter, men tiden går jo også forbavsende hurtigt, når der er ellerter nok at se på og tale om. Carsten W. Jensen fra Randers tog hele turen fra Randers og til Fakse i sin meget ombyggede mini-el S00345 med GPS og det hele. Noget ukendt men ret voldsomt teknologi var pakket godt ind en trækasse. Det blev dog hurtigt opdaget, at træet var fuldstændig ubehandlet, og da resten af ellerten jo som bekendt er stort set uforgængelig, blev vi andre træfdeltagere da nødt til at gå i aktion! Da vi jo er vant til at bruge de forhåndenværende materialer, måtte en cola indgå i en antik-bejdse af træværket!
Antikbejdse

Træf-arrangør BIV gjorde sig også diverse erfaringer med sodavand og ellert. Der skulle skubbes en ellert og BIV skulle styre. Det gik vist også fint med begge hænder på rattet sammen med en sodavand i den ene hånd, lige indtil der skulle drejes… Jo, tyndekraften virker endnu…
Ud på aftenen blev vi lidt småsultne, og som sædvanligt blev der sendt tropper ind til det nærmeste pizzeria i Fakse. Ventetiden blev jo fordrevet med lidt småkiggeri i den lokale avis. Men hvad var nu det ? BIV og en rød ellert i avisen? Lang og god artikel, FLOT! Vi nuppede avisen sammen med pizzaerne…
Fredag bød på pænt vejr og en tur ind at se Faxe Bryggeri. Det var sjovt at se alle de store larmende maskine spytte så mange dåser med øl og vand ud så hurtigt. BIV var vores guide, da han spenderer en del tid her til daglig i form af sit arbejde. Nogle besynderlige små røde vogne, der automatisk kunne køre rundt med paller efter ledninger i gulvet blev nøje studeret, men var desværre ikke kørende da vi var der. På bryggeriet har de også et såkaldt højlager, som vi også så.
Hjemme igen på campingpladsen havde vi fået fint besøg af en journalist, der gerne ville skrive om os og ellerterne. Ole Mørch Jensen prøvede en tur i Bent Sølvsten´s næsten nye gule Cityel Fact4. Lang prøvetur og ikke den eneste tur! Flere gange var både Ole og den gule Fact4 tilfældigvis væk samtidigt! Underligt… Samme Ole, Bent og jeg var også på en lille tur i Fakse ladeplads, hvor vi så en mini-by, der viser hvordan byens huse lå og så ud før i tiden. Der var også en mini-golf bane, men hvem var det nu der vandt, Ole?

Lørdag kørte vi (13 ellerter) en tur ind på torvet i Fakse og holdt der i nogle timer. Der kom rigtig mange interesserede og kiggede, spurgte, fik prøveture og en af Palle´s brochurer med hjem. Den nærliggende radiostation havde interviewet BIV og sendte det i radioen mens vi stod udenfor, FEDT! Der var så mange mennesker, at vi næsten ikke nåede at købe ind til grillen…

Men pludselig var den gal med vores anden træf-arrangør Flemming Poulsen fra Næstved. Det forlød, at det var noget med en aftale med en sød pige på havnen i Fakse Ladeplads. Vi andre fulgte efter for at se om det nu kunne passe, og søreme jo! Flemming var helt væk i en time, da hun jo kom fra TV2 Øst og ville lave et indslag med Flemming og ellerterne. Det blev også til en tur i Bent´s gule Fact4, og det var tydeligt, at det var noget hun kunne lide… Det blev et rigtigt godt indslag på ca. 3 minutter.
Samme aften kørte Bent, Ole og jeg rundt på havnen for at se os lidt omkring. I den forbindelse kørte vi ud på en mole, men det skulle vi nok aldrig have gjort; for da vi kom ud på enden var vi alle flade af grin, for aldrig har vi kørt så langsomt på noget så ujævnt som store sten med asfalt mellem!
Årets Ellert-entusiast

Nicolai Clemmensen-Rotne blev årets Ellert-entusiast.

Alt i alt et rigtigt godt træf, på en passende campingplads med nogenlunde vejr og en dejlig hyggelig afslappet ellert-stemning!

Del 3: HJEMTUREN kunne nu begynde, og for en jyde som mig, kan det være svært at finde vej hjem. Jeg var jo kørt til Fakse i min hvide cabriolet og Bent havde taget sin gule Fact4 med på trailer. Da vi skulle hjem igen, fik jeg overtalt Bent til at bytte, således at han tog min hvide cabriolet med hjem på traileren og jeg kørte i hans gule lyn! YES! Så kører vi! I stedet for 50-55 km/t er det nu op til 75 km/t og i stedet for max. 45km/opladning er det nu op mod 100! Jeg havde jo masser af tid, så jeg kørte sydpå (!) hjemad og kørte ned gennem Præstø og videre til Møn, hvor jeg efter ca. 60 km spiste frokost og ladede hos en landbrugsskole-kammerat. Thomas kiggede godt nok noget, for jeg havde jo ikke fortalt hvad jeg kom kørende i! Midt på eftermiddagen kørte jeg videre over Bogø og med færgen over til Stubbekøbing:
Til Stubbekøbing

Falster blev tilbagelagt og til Nykøbing Falster, ca. 34 km i alt. Her fandt jeg en UNO-X tank, men den var ret øde, så der var ingen at spørge om strøm. Der var en kiosk, men den var lukket, da jeg var der om aftenen. Stikket til den ene støvsuger på pusle-pladsen blev skiftet ud med et til ellerten. Nå, sulten var også for mit vedkommende igen påtrængende, så meget mod min vilje blev det til aftensmad på den nærliggende Mac Donalds. Klokken 19:25 var vi begge ladet op og klar igen! Herefter gik turen fra Nykøbing Falster og over Lolland. Jeg kom til Maribo efter ca. 28 km og kl. 20:30. Jeg forsøgte mig ved en pølsevogn, men de (i øvrigt) søde piger, turde ikke give mig strøm for deres chef. De vidste ikke om de måtte og ville ikke spørge… Nå, jeg trillede videre og fandt vandværket i Maribo. Bagved er der nogle garager og en vaskeplads. Borde og bænke til at hvile ud på og en lækker udendørs stikkontakt med jord og det hele, fint! Det medbragte liggeunderlag ud på bænken og en lille lur. Efter en lille gåtur ned i den nærliggende park, hvor der var genopført nogle af byens gamle huse, var det tid til afgang igen kl. 21:53.
Herefter var det faktisk en god lang tur over Lolland og til Tårs, hvor den gule Fact4 var ved at være godt flad. Når man kommer til Tårs, er der en stor færgehavn, men inde til højre ligger der en lille lystbådehavn med en teltplads. (Tårs Havn, ikke Thorshavn…)Ved havnens huse var der stikkontakter, men uden strøm… Men på havnekajen var der blå CE-stik på række, det var næsten ikke til at vælge… Klokken 23:00 og efter ca. 36 km fra Maribo var ellerten sat til ladning og jeg satte teltet op og gik til ro.

Næste morgen pakkede jeg sammen og smed 10 kroner i postkassen, som tak for overnatning og strøm. Så kørte jeg over til den store færge-havn og tog med færgen kl.10:00. Det kostede 130,- for ”motorcykel”. Jeg ladede ikke på færgen, for jeg havde jo ladet hele natten. Efter færgeturen gik det bare derudaf med fuld fart tværs over Langeland, over Tåsinge, uden om Svendborg og op mod Egeskov, som jeg ville op og se. Jeg ankom efter 42,8 km i et hug kl.12:00, og fandt nogle fine stikkontakter på bygningen med turist-information. Den flinke dame fik 20,- for strøm, men jeg var nær aldrig kommet ind på Egeskov, da der kom nogle tyskere i en mini-bus og ville se ellerten. De så motorrummet og tog masser af billeder! Jeg så Egeskov, både de gamle biler, motorcykler, landbrugsmaskiner og meget andet. Jeg var også oppe på selve slottet, hvor jeg fulgte med en flok gæster, der havde guide med.
Klokken 14:23 kom jeg (endelig) derfra igen, efter at have fortalt om ellerten til en ungdomsskole, der havde omringet den, da jeg kom ud igen.
Herefter gik turen mod Assens, for man kan da ikke køre på Fyn, uden at besøge Palle. Der er (endnu?) ingen lade-mulighed uden for ellert-forhandlerens lokaler, men så er det jo godt at man må lade ved privaten. Det var efter ca. 53 km at jeg ankom til Assens ca. 15:45. Palle var ikke hjemme, og indtil han kom hjem gik ventetiden med en slentretur i de små gamle gader i Svendborg. Utroligt så tæt og små huse kan være. Godt det ikke er mig der skulle bo der… Palle kom hjem, og han gav aftensmad i de nye flotte lokaler. Masser af ellert-snak, og jeg fortalte Palle, at jeg havde nogle underlige lyde fra ellerten på den sidste del af turen. Det lød som et knæk ved ca. hver hjulomdrejning og kun under acceleration. Det viste sig at være kædesamleren, som var knækket i den ene side, så ellerten kom på liften og fik skiftet hele kæden, kædesamler og det hele. Tænk hvis den var knækket på vejen! (Nu begynder fabrikken for resten at montere dobbelte kæder (kaldes Duplex…) på Fact4…) Nu vi havde den på liften, tjekkede vi lige dæktrykket, så den let kunne køre hjem til det midtjyske. Få minutter efter SMS´ede Bent, at jeg skulle huske at holde øje med kæden og kontrollere dæktryk. Bent vidste jo ikke hvor jeg var, så der blev grint højt og længe! Bent havde faktisk sat ny kæde på for nyligt, men med en brugt kæde-samler. Så det var en dyr besparelse… Først kl. 22:40(!) efter meget ellert-snak og en for længst opladet ellert, forlod jeg Assens med det mål at køre så langt som muligt, for så at finde en passende teltplads.
Tørring

Turen gik op over Fyn og gennem Middelfart for fuld fart og over den gamle Lillebæltsbro. Ad den gamle vej mod Vejle og da jeg næsten var ved Vejle, kom dilemmaet: Ned gennem Vejle by med alt hvad dertil hører af bakke ned, lyskryds og ikke mindst lang bakke op? Eller skulle vi tage Vejlefjordbroen (motorvej) i ellert? Ved motorvejspåkørslen blev beslutningen taget, for der var ikke så mange biler her ca. kl. 23:30. Den gule Fact4 fik fuld pedal og blæste over broen. Jeg kørte på på nummer 61 og af igen ved trafikcentret nummer 59. Det var 66,4 km efter Assens. Jeg ledte efter en kontakt ved centret, men fandt ingen. Ca. midnat kørte jeg videre med uforrettet sag mod Tørring. Her fandt jeg til gengæld det perfekte sted i nærheden af Tørring. En stor og øde (kl.00:47 og efter 13,4 km) Q8 tankstation med fin udendørs kontakt. Her holdt jeg en time og ryddede lidt op i ellerten igen, gik en tur og tog en lille lur. Kl.01:45 afgang og klokken 02:20 efter 19,5 km ankom jeg til Brædstrup, hvor der også var en (sikkert på grund af tidspunktet…) efterladt tankstation. Ligeledes en Q8 med fin stikkontakt ved ”puslepladsen”:

Ja, indrømmet, her faldt undertegnede jo så i søvn i ellerten, så teltplads? nej. Kl.ca.03:30 afgang fra Brædstrup og videre hjemad. Jeg har aldrig kørt gennem Silkeborg før med alle lyskryds på grønt og jeg så kun en person der luftede hund og en kørende bil… Videre gennem Grauballe og til Ans, hvor den gule var ved at være flad igen. Så er vi ved at være hjemme igen, og den første stikkontakt jeg så, var i den tidlige morgensol på Brugsens mur ud mod parkeringspladsen. Her ladede jeg efter 41,9 km i et stræk fra Brædstrup fra kl. 04:30 og til ca. 05:10. 20 minutter efter (14 km) var jeg hjemme i Mammen, hvor min medarbejder i min købmandsbutik møder 05:30. Efter en kort snak kørte jeg hjem og sov… Det var en herlig tur, og jeg gør det gerne igen. Det var slet ikke så svært at finde strøm, som jeg havde frygtet, bare man er venlig, smiler og gider snakke lidt med de folk man møder på sin vej. Der kan jo være langt mellem tankstationer, men hvor langt er der til den nærmeste stikkontakt? Nej, vel?
Efter jeg kom hjem fandt jeg ud af at der nede i bunden af Bent´s gule eller lå en forlængerledningstromle, med en termo-sikring, som må være slået fra ind i mellem. Så hvis jeg havde rullet ledningen helt ud eller ikke brugt den, kunne jeg være kørt meget længere på en opladning, for så ville den have ladet længere hver gang. Men pyt, det gør jeg næste gang, og det var jo en fin tur alligevel! Assens og til Tørring på en opladning, det er da fint!
Vi ses i Randers i 2007 til 20 års Jubilæums-træf, da det så er 20 år siden de første ellerter blev produceret ! Reserver allerede nu Kr.Himmelfartsferien i 2007 til det største og bedste ellert-træf nogensinde!!!